21 mars 2010

Grunden till en liten fotovägg!

Hej!
Ja, så sitter man här igen och undrar vart den här helgen tog vägen??

Vi startade dagen i sakta mak, lite halvsega efter en sen middag hos vänner igår. Mannen i familjen byltade på sig och drog i väg till Uppsala för att heja fram Hammarby till seger i bandyfinalen! Men jag och skruttan har skrotat runt i pyjamasbyxorna hela dagen. Varför gå ut när snön vräker ned?!
Idag så har jag "lagt grunden" till det jag hoppas skall bli den där läckra fotoväggen som jag så gärna vill ha. Runt denna fina gamla låda har jag börjat hänga lite familjefoton... och lådan skall också innehålla svart-vita foton av familjen.

Jag tycker det är jättesvårt att hänga ramar, ja att få till det där lilla extra, som gör att det blir så där jättehäftigt... och så skall man ju ha rätt ramar... vilket jag ju självklart inte har, så nu måste jag ut på ramjakt... Men nu skall vi äta nybakad rulltårta och fira två gosedjur som fyller år idag! **fniss fniss**

Önskar alla en bra vecka, med vårväder!
Kram Monica

PS: Och nu kan jag konstatera att man får hem en glad gubbe ikväll för Bajen vann!!

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var roligt att rätt lag vann. Och en fotovägg låter intressant, kommer säkert och bli jättebra. Och leta ramar blir ju kul, bra idé med lådan också.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria

Pilo sa...

Stort grattis till mannen då Hammarby vann. Vilket väder att stå och heja i men det måste varit en skön stämning.

Tack för inspirationen till äggen. Ska testa själv :) och se hur det blir.

Inte helt fel med fika för gosedjur. Bra ursäkt att få fika lite.

Ha en fin vecka!

Vintage House sa...

fotovägg är underbart och jag är så glad att jag har fått upp min en samling av gamla ramar med svartvita foto fick det bli för min del.
nu får du ha en fortsatt mysig söndag
kram sandra

Marie - Systrarna sa...

Vilken läcker låda! BLir en bra grund att bygga utifrån!
Men rätt lag vann inte!! ;-) Min man kommer från Bollnäs så det var dem vi hejade på. Maken och lilltjejen är på väg hem nu, och lär väl inte vara lika glada som din man... MEn men, det är stort att komma till SM-final i alla fall!
mvh/Marie

Ljuva Drömmar sa...

Vad roligt med en fotovägg! Har själv tänkt göra en men som du skriver så behöver man ju "rätt" ramar och det ärr lite tunnt på den fronten. Sen så ändrar jag mig hela tiden på hur jag vill att den ska se ut...
Din ser jättefin ut och lådan är ju underbar!

Hoppas du får en vårig vecka! Kramar Maria

(Kika gärna in till mig och var med i min utlottning)

Anna-Malin sa...

spännande med en fotovägg!!
den ser ut att bli jättefin och
lådan var riktigt läcker!

ha en fin vecka!

varma hälsningar
anna-malin

Hannis sa...

Jajjemän! Bajen vann!!
Familjen är Hammarbyare...
Och jag hann hem precis för att se dom sista minuterna och höra jublet trots snön=))

Tror att du kommer att lyckas med att få till fotoväggen till något extra.
Behöver väl inte säga att jag gillar lådan?!?!

Kram Hannis

gamla skolan sa...

Kul med fotovägg !Du får visa den färdig sen ! Grattis till gosedjuren , haha !! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Hus nr.14 sa...

Vill se mer av hela väggen, blev så nyfiken!
Kram Marielle

Inspiration i vitt sa...

vad mysigt med en fotovägg, det var så fint med de gamla notbladen och det svart/vita fotot i den gamla lådan. Kram på dig/Ingela.

Karin Lindström sa...

Jag tycker det ser ut som du är på god väg *ler*. Jag älskar collageväggar. Har snart det i varje rum!!!
Härlig ägg du visar också! Har inte riktigt kläckt några i år, hi hi!

Ha en fortsatt bra vecka!
Idag skiner solen i alla fall!

Karin

Vintage sa...

Jättefint! underbar inspiration...Kramar Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis i förskott, hoppas du får en fin fredag. Jag fyller inte förrän 30/4, maken tog tillfället när det dök upp där. Smart tyckte jag..fniss
Stora grattiskramen
AnnaMaria

Tigris Predikantan sa...

Fick titta in i mitt vardagsrum och ja: a)inga ramar b) tygram, c)vrakgodsram osv! Helt enkelt en blandning!
:)