02 mars 2010

Projekten duggar tätt, så vi drog ut på camping.....!?

Hej,
Oj vad helgen har gått fort! Både lördagen och söndagen har varit fullspäckade med ett flertal projekt, rena ketchupeffekten ni vet! Och som vanligt så vill jag göra allt på en och samma gång, så natten till måndag campade jag och min skrutta (6 år) på vardagsrumsgolvet......! Hon tyckte självklart det var jättekul, själv är jag lite lätt ledbruten efter en natt på en tunn bäddmadrass..., men vad gör man inte för att utnyttja tiden maximalt! Min sambo jobbade natt så han slapp campingen..antagligen hade det inte varit någon hit hos honom, **fniss**

I sovrummet har jag målat den nya brädväggen. Antagligen så måste jag på med ett varv till, men väggen får härda några dagar. Så får vi se.

Rumsbordet har målats men nu så slipar jag av färgen på bordsskivan, igen! Blev inte helt nöjd med svart bordskiva trots att det var jättesnyggt så kändes det inte helt rätt hos oss.

I lördags fick jag ned ett skåp från norr som jag slipade ned ytan på och som nu skall målas och piffas till leksaksskåp. Någon som kan tipsa mig om vita porslinknoppar med rosa eller röda blommor?

...fler burkar i min samling stora och små...

Ha en underbar vecka....Kram Monica

PS: Jag har kvar lite insektsbilder om någon är intresserad. Du hittar en länk till dem i högerspalten.

9 kommentarer:

Anna-Malin sa...

vilken mysig camping ni haft :)
jag känner mig också ledbruten efter söndagens bilfärd....aj aj ont i ryggen....

så fina fynd du gjort på antikmässan....åååå tänk att det finns så mycket fint att drömma om.....
det ska bli spännande och se väggen i ert sovrum, jag är nämligen inne på samma sak.

kram
anna-malin

Vintage House sa...

hej,
åh du måste visa dina projekt sen:)
jag är likadan alla projekt samtidigt..
kram
sandra

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ja vad får man inte stå ut med när det finns barn i huset;-)
Oj vad många projekt du har på gång...här har det inte hänt så mycket på ett tag...antar att jag har lite ställtid just nu...
Vad vacker min plansch är, med Amiralfjärilar och Blåklint, har inte bestämt om jag ska rama in den eller hänga upp den på något annat sätt.
Kram,
Regina

Hannis sa...

Här sitter jag på helspänn och väntar på bilder på väggen !
Vilket projekt!
Varför blir det så att man gör allt på en gång??

Du vet vad dom säger...
Lite camping förgyller livet*skrattar*

Kram Hannis

Ljuva Drömmar sa...

Hej!

Har nyss hittat din blogg och ville tala om att den är jättefin och inspirerande! Jag fastnade direkt så naturligtvis länkar jag till dig från min blogg.

Ser fram emot att se dina projekt. Lite camping är ju aldrig fel..snart kanske ni kan vara ute, om nu snön försvinner nån gång. Hos mig är det iaf strålande solsken idag, hoppas du har detsamma.

Önskar dig en skön vecka, kramar Maria!

Madame Petite sa...

Hihihi, campingen låter mysig trots stel rygg. Ibland kan det ju vara värt att bortse från såna komplikationer. Jag sov i min dotters fluff säng i natt med henne bredvid... skulle bara klia ryggen och så blev jag kavr tills i morse. Stel nacke efter trängsel, men det gör ingenting...

Kram från jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tiden går ju fort när man har roligt, låter så kul och campa inne på golvet. Det är bra med fantasi, är säker på att lill-tjejen gillade det. Ska bli kul och se vägg och bord när du målat klart.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

VITA NYANSER sa...

Det lät kul! Så underbart fint med en brädvägg, lycko dig!

Kram LL

Viola sa...

Hejsan, hittade dig hos Hannis...var bara tvungen att lämna ett avtryck, en mkt vacker blogg du har, tittar gärna in igen, ha en bra dag, kram