23 april 2010

Ordet aprilväder!

Hej!
Så är man åter i vardagen! Det känns som om denna vecka varit en enda lång transportsträcka mot....? Ja, förhoppningsvis mot den RIKTIGA våren och mot lite mer tid att pyssla med all mina småprojekt som jag vill avsluta och påbörja!


Ja visst gör det ont när knoppar brister. Varför skulle våren annars tveka?



Så sa Karin Boye! Jag säger bara aprilväder! Det måste vara månadens näst mest använda ord efter askmoln. Och ett ord som jag tycker otroligt illa om. Igår var jag så sur på vädret och just det ordet så jag höll på att spricka. Men idag så sken solen och gav mig ny energi och nu är det helg och tid för mys och pyssel! Härligt!

På väg till jobbet i morse så passerade jag PUB precis när de höll på att lägga sista handen vid den nya skyltningen för nya R.O.O.M som öppnade i Stockholm idag. Och wow vilken härlig skyltning de har gjort. Väl värd att ta en titt på om man har vägarna förbi. Är lite som NK:s julskyltning. Men tomtar, leksaker och mjukisdjur har bytts ut mot ett myller av underbara prylar som en annan lite äldre målgrupp kan önska sig!

På lunchen gjorde jag ett snabbvisit och mitt intryck var jättefräscht, så jag säger väl värt ett besök! En fin liten vas från House Doctor fick följa med mig hem...

Ha en underbar helg!
Kram Monica

PS. Men i ärlighetens namn så föredrar jag att gå på loppis! Är så mycket mer spännande.

13 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Monica!

Ja nog är det ett välanvänt ord, aprilväder. Hos oss var det så vackert hela förmiddagen och när jag äntligen tänkte sätta mig ute och njuta så började det regna. Snopet!

Vilka underbara bilder! Det ser ut som att du och kameran kommer överens *ler*. Härligt också att room öppnat igen. De var ju så duktiga, i alla fall tidigare. Senaste året tyckte inte jag att det kändes roligt där och det märktes ju också. Nu hoppas vi på nya tag. Länge leve heminredning *skrattar*.

Ha en riktigt skön helg!
Kramar Karin

Vintage House sa...

Ja det har verkligen varit aprilväder idag har det regnat snöat haglat och solen har visat sig..
härligt vackra bilder..
kram och en fin fin helg
sandra

Åpent^hus sa...

hei
første gang på besøk her på bloggen din
så fin den er
virkelig vakker
ha en trevlig helg

Hilsen Åpent hus

Inspiration i vitt sa...

visst är det kul men nya fina butiker men inget går upp mot loppis fynd. Kram på dig/Ingela.

Marie - Systrarna sa...

Jag förstod av en kollega som varit på Room idag att man kände igen sig, men att det var fräscht och nytt ändå. Låter spännande, får bli ett besök snart!
Kram/Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Aprilväder kan man inte lite på. Igår kväll regn, snö och hagel. Idag strålande sol! Gäller och passa på och njuta av dagen nu medan det varar. Ser väldigt fint ut i skyltfönstret du fotat, det är kul både med nytt och loppis. Hittade en ny loppis igår, tappade andan när jag kom in. Fanns så otroligt mycket fint.
Stor kram
AnnaMaria

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Halloj Monica!
Jag är inte heller någon fantast av april väder kan jag meddela dig, ena stunden är man ute och det är soligt & härligt, går in för att fylla på kaffemuggen och kommer ut igen -så snöar det!
Vad skoj att ni kommer upp till midsommar! Då måste vi träffas över ett glas (eller varför inte dunk) ;) VIN!! =)
Ha det gott & hälsa dom andra!
Kramar Camilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Aprilväder tror jag betyder "går-inte-att-planera-något" och det påverkar både humör och energi. Så idag försöker jag inte bry mig och pysslar inne istället.

Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Norregård sa...

Jag håller med, det är så mycket roligare att gå på loppis;o) Men visst kan man hitta godbitar på såna ställen oxå...

Kram Kram Malin

marita blücher sa...

Hej Monica,
Tack för din rara och omtänksamma kommentar hos mig, den värmer. Ja, vädret spelar en onekligen spratt såhär i april - ena dagen snöar det, andra är det så varmt att man kan sitta ute och få lite välbehövlig färg på kinderna. Längtar så efter att få plantera lite sommarblommor i alla krukor och lådor, snart så......
Ha det så gott och varma kramar/Marita

Anna-Malin sa...

idag hoppas jag aprilvädret håller i sig!!
strålande sol och riktigt varmt!

nu är det snart läggdags. det är nackdelen med att alltid vara uppe så himla tidigt.
jag är ingen nattuggla precis ;)

ha det gott!

kram

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, aprilväder förnekar sig aldrig men här lyste solen idag! En skön cykeltur ut i det fria! Loppis är spännande!
Ha en bra vecka!
Carin

Hannis sa...

Tjenixen vännen!
I lördags så kändes det nästan som en sommardag, samma i går.
I morse trodde jag att det var isbjörnar ute...
Så ja, Aprilväder kan man lugnt säga!

Nu ångrar jag att jag inte sprang förbi Room!
Inte var jag in på nån loppis heller, bara Granit.

Kram Hannis