02 juni 2010

Min tionde bild!

Hej!
Nu tycker jag att det äntligen känns som om det är SOMMAR på riktigt, vilket är så härligt! Nu håller jag tummarna för att den håller i sig....länge, länge...

Min 10:e bild = betong
Hannis med läckra bloggen "Hannis hem. Nytt, gammalt och mycket vitt" har skickat vidare en "award" om att visa min 10:e bild och efter lite letande och räknande så kom jag fram till att detta måste vara den tionde. Den visar ett lite betongprojekt. Ett änglaansikte gjutet i grovbetong.

Att gjuta i betong är något jag gärna pysslar med. Just nu så har jag flera spännande betongprojekt som står på landet och "brinner" skall bli så spännande att se resultatet. Jag har bland annat gett mig på att gjuta en urna på fot. Håll tummarna!


Nu skall jag plocka fram burken med vit färg och sätta mig på hallgolvet för att bli klar med två projekt som jag har på gång.
No 1 - skall ersätta eller snarare komplettera min "tavelvägg" som jag inte är helt nöjd med.
No 2 - måla klart en ram så att jag kan rama in en kompis till min underbara vinst hos "Vita ljuva tankar", visar i nästa inlägg.

Önskar alla en ljuv kväll var ni än befinner er i sommarsverige!
Hälsningar Monica

3 kommentarer:

Hannis sa...

Spännande med betongen!
Men jag har sett att du gjort fina saker tidigare så jag tror du lyckas galant!

Jag är ju så nyfiken på din vägg!

Kram Hannis

Vintage House sa...

Hej,
det är verkligen härligt med betong.
Ska bli så kul att få se din vägg...
ha en ljuvlig dag
kram
sandra

Hannis sa...

Vad jag blev varm i hjärtat när jag läste om din stolthet över din dotter!
Och hon är din!

Sen fnissade jag gott åt sången också*skrattar*

Kramen till dig