24 juli 2010

Skurar och funderar

Hej,
idag så har jag skrubbat mitt senaste fynd med såpa och vatten och börjat fixa och fundera över hur det skall anpassas för att passa in hemma hos oss. Det stora problemet är nämligen vikten som är enorm... tänkte inte på den lilla detaljen **fniss** när jag förälskade mig i detta fynd och glatt betalade en ringa summa pengar. Sedan beställde jag transport (som kostade mer än fyndet) hem till Stockholm...


Och som sagt, nu är det här och jag är fortfarande förälskad. Men inser att det kräver en rejäl reducering av vikten innan det kan få en plats hemma hos oss...fortsättning följer...

Paprikasallad är ett av mina favoritrecept på sommaren. Enkelt och otroligt gott både till sallad och grillat av olika slag.

Recept:
4 paprikor, röd + annan färg.
3 msk olivolja
3 vitlöksklyftor
Färsk röd chili efter behag, ca 1/2-1 st
salt och peppar
färska örter, timjan och basilika

Kärna ur och dela paprikan i 6 delar på längden och lägg i en ugnsform. Skiva vitlök och chili och lägg ned de färska örterna hela med kvistar. Ringla över lite olivolja och salta och peppra. Täck med folie och baka i ugnen på 175° ca 50-60 min. Låt svalna, lyft bort alla kvistar och servera ljummen eller kall. Garnera med lite färsk basilika...


Ha det gott!
Kram Monica

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ska bli kul och se vad du köpt som är så tungt. Kanske ni får förstärka golvet...
Din paprikasallad ser god ut, ska jag absolut prova.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Norregård sa...

Hej!
Jisses, vad du gör mig nyfiken nu....
Låter som en god sallad!

Ha det bäst!
Kram Malin

Unknown sa...

Hejsan!
Vilken härlig blogg du har.
Kommer garanterat tillbaka.
//Camilla

Home No.1 sa...

Hej svejs! Kul att du vill vara med :0)
Den sallade lät himlans god, nu sitter jag här och blir nattahungrig läge för en macka kanske...ha det så gott. Varma kramar Annica.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu blir jag jättnyfiken på vad det är som är så tungt, behöver skrubbas och planeras för????

Vilket gott recept, synd att det bara är jag som tycker om paprika i vår familj.

Ha det bäst!
Kram,
Regina