04 december 2011

tiden innan julen


Adventsljusstake - det blev mina små betongkrukor i år igen!

Hej!
veckorna före jul tycker jag är en härlig tid! Pyssla, pynta, baka, smutta på glögg och knapra pepparkakor! Titta på adventskalendern, köpa julklappar och slå in dem vackert..... Tyvärr så har vi haft sjukstuga här så allt kom liksom av sig, men nu är vi på benen igen!

Inspiration och pynt hämtar jag helst i skogen. Och julstämningen skapar jag gärna med blommor. Tomtechocken får man när man kikar in i dotterns rum, där finns det många rödklädda figurer i alla möjliga former. Hi hi...

 
Ha det gott
och
glöm inte släcka ljusen!

Kram Monica

6 kommentarer:

Vintage House sa...

Vackert vackert vännen och vad skönt att du är på benen igen....
ha en mysig 2 advent!
kram
sandra

Johanna Stålros sa...

Vilka härliga bilder!! Kram Johanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Egna betongkrukor, det var jättefint till adventsljusen. Och din vedhög gillar jag, kanske lite glögg eller varm choklad vid den...
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Vilka stämningsfulla bilder, gillade din adventsgrupp :) ha en fin vecka, kram

Gottegrisen sa...

Gillade "adventsljusstaken" i betong! Jättefin!

Hannis sa...

Underbar adventsljusstake!!
Den blev en favorit hos mig=))

Hoppas att du har det bra och att ni är friska nu.

Kram Hannis