25 oktober 2012

Torsdagstema - barnrum

Hej.
Idag så kikar vi in hos barnen i Fabriken. Kul!! Dessvärre så har jag inte någon inspiration att bjuda på just nu.  För här hos oss så är just det vårt nästa projekt, vår lilla Skrutta som nu är 9 år skall få göra om sitt rum! Kanske något mannen med det vita skägget och den röda luvan kommer med, ho ho ho...
 Att vi inte ännu kommit igång beror både på tidsbrist men också på att (jag) inte har någon klockren idé.
Jag tycker det är en knepig utmaning att få till ett praktiskt och mysigt rum för en kreativ tjej,
som skall funka i några år framåt. Och hon måste själv få utforma sitt rum, men ibland
känns en 9-årings idéer lite vilda och inte alltid helt lätta att genomföra.
Men det skall bli jättekul att sätta igång. 

Ha det gott!
Monica 

PS. just nu så faller det små små vita flingor... en påminnelse om att
det inte är så långt kvar tills att han med röda luvan står i farstun!!

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är ju faktiskt bra och fundera ett tag,
har man för bråttom blir det bara ändringar.
Ingen snö här konstigt nog. Och ljuset det var
bara när jag tog bilden, och det har skatorna
snott nu! Däremot skulle inte din brandman gillat
när jag slängde tändvätska på eldkorgen, direkt
ur flaskan. Vet ju att jag ska ta i ett dl-mått!! Har smäll en gasolgrill också, Harry/vilken jä..a smäll skulle ha jublat.
Kramar från ett nu mycket lugnt Värmland
AnnaMaria

Lybtar sa...

Hahaha, ja och de hinner säkert ändra sig innan man hunnit färdigt :)