16 maj 2013

Torsdagstema - på kökbord



 TEMA - på mitt köksbord

Hej,
Veckorna och livet rullar på och vardagen finns där varje dag om än på ett annorlunda sätt för oss. Att vakna i en hotellsäng och äta hotellfrukost innan man rusar iväg till skola och jobb känns onekligen väldigt konstigt. Men allt går!!

Igår så fick vi dessutom flytta in i en svit så nu har vi ett "köksbord" och ett kylskåp, WOW!! Lyckan är stor.
Och på vårt köksbord står denna underbara Tagetes som min lilla skruttunge har planterat i skolan. Ikväll skall den dock få flytta ut till landet. Men idag så skall jag gå och köpa en bukett blommor och ställa på bordet. Blommor är ett måste i mitt liv så jag har verkligen saknat mina besök hos blomsterhandlarna på Hötorget väldigt mycket under dessa veckor.

Den 1 juni så får vi flytta in i den lägenheten som skall bli vårt hem ett tag framöver. Återställandet av vår lägenhet kan ta upp till ett år.

Ha det gott!
Monica 

ps. Orangeriet har nu tak och stomme!
LYCKA!

6 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Förstår att ni lever ett ovanligt liv just nu...då blir ofta de där basala och annars förgivettagna betydelsefullt...som ett köksbord att ställa blommor på.

Styrkekram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint hon planterat, det var gulligt
och komma hem med en planta till dig.
Skönt och höra att det går framåt med
boendet. Kylskåp tar man för givet, nu
ska jag vara lycklig för vårt också.
Må gott vännen och kramar
AnnaMaria

Johanna sa...

Hej kära du! Jag läste precis inlägget om att ert hem har totalförstörts. Så otroligt fruktansvärt. Vet inte vad man ska säga mer än att det måste vara något av det värsta som kan hända!! Så skönt att ni alla mår fysiskt bra och att du har ett land att vara på och hämta krafter.

Många kramar till dig och din familj:)

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina du

Så annorlunda libet kan bli på en kort tid.
Att leva här och nu är ett bra sätt att leva.
Leva i nuet....
Skönt ändå att få en lägenhet så länge.
Man kan göra det till sitt hem så länge iallagall.
Skö t med lite större yta som sviten bjuder ppå så lönge.

Ha en fin helg ! Kram från Mig !

Stina sa...

Det är ju härligt med blommor på bordet.
Den där var ju för söt också.:-) Kram

Hannis sa...

Heja till att det går framåt med orangeriet!!
Ska bli kul att se sen.

Det är en riktig prövning ni ska igenom nu...
Förstår att längtan tillbaka till det egna är stor.
Hoppas på att sommaren blir lång och varm så ni kan vara mycket på landet!

Kram Hannis