25 juni 2013

Inspiration - betong



Hej,
Hoppas ni har haft en skön midsommarhelg! Vår har varit toppen (avkopplande) och dessutom med riktigt bra väder. I söndags jobbade jag för fullt med målning av fönster och trädetaljer till bygget av orangeriet. Sådde lite mer och pysslade i landet... Nu äts det mycket sallad, spenat och kryddor som vi har massor av.

Brukar alltid ha lite kryddor på bordet och på altanen, nära till hands vid matlagning och måltider. Sedan när hösten kommer så gräver jag ned dem i trädgården. Krukan på bilden har jag gjutit i en ganska rak hink och låtit kanten vara lite ruff. Vilket jag gillar!!

Att gjuta i betong är en kul och enkelt sommarsysselsättning. Här visar jag hur man gjuter ett fågelbad.


Källa okänd
När vi renoverar insidan på huset på landet har vi bestämt att vi skall gjuta bänkskivor i betong till nya inneköket. Men också ett riktigt läckert utekök står högt på önskelistan, gärna liknande det på bilden och med betongskiva!! Men det blir först nästa sommar i år är det orangeriet.....

Ha det gott!
Kram Monica


2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint bord du har, och fint med kryddorna
på bordet. Du är duktig på betong, blev
toppen till kryddorna.
Må gott och stor kram
AnnaMaria

Hannis sa...

Betong är ju en favorit!
Tacksamt material som bara blir vackrare tycker jag.

Vad härligt att ni är där ute och njuter!
Jag tänkte på dig häromdagen när jag pratade med brorsan.
Han sa att han stod och tittade ut över vattnet och att det kröp runt en människa i buskarna på andra sidan och plockade blommor. Började fnissa för mig själv och tänkte att: Undrar om det är hon?

Kramen Hannis