24 april 2014

Rum & Trädgård | återbruk och plantor

Hej,
idag Torsdag så bar det iväg till Kista för att besöka mässan Rum & Trädgård. Hade lite tajt med tid, men jag hade två topprankade utställare på min måste-besöka-lista!

Grönbacken Interiör har genom åren blivit en favorit. Det är alltid lika trevligt att träffa Maj-Louise och Magnus och väldigt spännande att se vad de har med sig från deras resor i Europa!! I senaste numret av Lantliv (no 5) kan man också kika in i deras vackra hem. Och självklart fick några rostiga "skatter" följa med mig hem!


Klostra Handelsträdgård är en annan favorit. Hos dem köper jag alltid fina kravodlade plantor både via webben och på plats på Trädgårdsmässor. Så nu börjar det bli trångt på mina fönsterbänkar och det växer så det knakar.

Ser fram emot en lång spännande odlingssäsong!!

Ha det gott
Monica

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Måste vara en underbar mässa att gå och strosa på, med så fina grejor.
Själv har jag inte planterat nått än. Måste ta tag i att flytta jordgubbslandet i vår. Och någon "smart" person satte presenning istället för vanlig plast runt plantorna vid sista plantering. Det innebär att nu måste varje planta klippas lös från marken och sedan klippa och trassla ut alla rötter. Jag säger bara... Pust, suck och stön. Inte ett jobb jag ser fram emot.
Antar att ditt nya fina växthus på landet kommer fyllas av diverse växter och att ni får det helt fantastiskt i/med det nya :)
Kram
/Norrlänningen

Hannis sa...

Åhhh!
Underbart!

Sitter just nu med en planering av odlingslotten. Gäller att tänka till lite nu=))

Kram Hannis

Hannis sa...

Alltså vännen, jag är inte bara besatt...Jag är fullständigt galen!
Googlar kompost, marksten och ritar och ritar. Hur ska detta sluta??!

Kramen igen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina ställen du varit på, utbudet blir ett helt annat än utanför coop där jag var....fniss.
Ha en härlig lördag och odla på
Kramar/AM

Rose sa...

sehr schöne Fotos !Lg Rose