11 februari 2010

Idéerna står på rad, men det går för långsamt!

Hej!
Min projektlista är lång och mina idéer är ännu fler! Och jag är den otåliga typen som vill göra A L L T på en gång! Men min sambo är tvärtom, inte ett dugg otålig. Dessutom så har han en förhalningstaktik som han alltid provar. Han tror nämligen att om det tar lite tid innan han sätter igång så hinner jag ändra mig! Och visst det har hänt, "fniss".... Men om jag ändrat mig så har jag självklart alltid haft någon annan ide på lager.


Plockade med mig lite blandade kvistar hem från landet. Jag tycker det är så fint att använda dem med Tulpaner och med andra blommande kvistar. Dessa står dock på "vänt" i köket....



Titta vad jag hittade på Lindex igår, så ljuvlig! Har du som jag en liten tjej så skynda fynda! Anar att man haft Odd Molly som inspirationskälla, vad tror ni? Det fanns massor av ljuvliga tunikor till små tjejer. Jag fick med mig tre stycken hem och alla blev mycket väl mottagna.


...så här ser hemmets vackraste konst ut och små gulliga lappar sitter lite här och där...


Vad skall ni göra i helgen?
Vi skall gå och titta på Grodprinsessan.
Och så hoppas jag att jag skall få tid att slipa ett bord som står på väntelistan!

Önskar er alla en riktigt härlig helg! Kram Monica


PS: Du har väl sett att Norrgården just nu har en auktion på ett superläckert skåp! Och hela köpesumman går till Barncancerfonden. Så är du ute efter ett skåp så är ju detta ett ypperligt tillfälle!

8 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Känner igen den förhalningstekniken. Den fungerar på mig om det tar för lång tid för då blir jag sur och så låter det som så. -Varför kan vi inte..... Men när du ska göra nått i garaget då har du minsann tid.
Men som du säger, det finns alltid fler ideer.
Kram Yvonne

Anna-Malin sa...

jag har köpt körsbärskvistar idag! det förgyller vilket rum som helst!!

tänk, så fin blus!! lite trist att alltid få gå på pojkavdelningen...men jag får utlopp för mitt rosa till syskonbarnen iallafall!!

Önskar dig en härlig helg!!

Kram
anna-malin

fröken knopp sa...

Vilken ljvulig tunika!! den måste jag ha missat igår när jag vart på lindex..måste nog kika in där snart igen då..:)

Hoppas att du får en underbar helg!!
Varma Kramar Elin

gamla skolan sa...

Jag ska också gå ut i trädgården och hämta lite kvistar ! Vilken ljuvlig liten tunika , synd jag inte har så små barn längre . Visst påminner det om Odd Molly ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Norregård sa...

Hej!!
Min sambo har alltid uppfyllt mina önskningar och ideèr här hemma! Men efter alla år har han nu tyvärr börjat tröttna....Jag får lägga fram allt jag vill göra lite fint så där;o) Och hoppas på tur...
Fina bilder du bjuder på!!

Kram Kram Malin

Tezz från Kungens Kurva sa...

Haha låter som hos mig det där, tusen projekt på gång men allt går för långsamt.
Hoppas att du får en riktigt fin helg!

Hannis sa...

Vilken smart en gubben din=))

Tack vare dig så har jag nu köpt Körsbärskvistar och springer och tittar på dom titt som tätt.
Väntar på att dom ska börja blomma*skrattar*
Men dom är fina nu med och sprider vårkänsla.

Vad gulligt med lapparna och bilderna.
Det är kärlek det!

Helgen ja, jag har en massa som borde bli gjort men är fortfarande i min lathetsperiod så det händer inte mycket...

Hoppas att du hinner slipa ditt bord.

Kram Hannis

Pilo sa...

Vad roligt! Berätta gärna mer om filmen. Hur var den?

Tunikorna var verkligen superfina. Trist att man inte har en liten tjej.