23 oktober 2013

kontraster



Hej
Just nu har vi stora kontraster i vädret, ena dagen iskallt och nästa dag ljummet. Det kanske inte alltid är så kul! Men kontraster i inredning det tycker jag är desto roligare. Jag blandar gärna - det ruffa lite råa med det lite skira och ljuva. Det gamla mot det nya och det hårda mot det mjuka. Jag tycker att det är just kontrasterna som gör ett hem spännande och dynamiskt.

- Hur tänker du när du inreder ditt hem? Vad är det som styr dina val? Är det trender eller din egen känsla?

En trend i inredning just nu som jag gärna skriver under på är hållbarhet. Allt som är bra för miljön är självklart lätt att ställa upp på. Och jag har ju alltid varit en glad "återanvändare" loppisfynden har en stor plats i mitt hem.

Ha det gott!
Monica

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Just nu ljummet här, fast det regnar. Men väldigt
skönt med det varma vädret. Jag bryr mig inte ett dugg
om trender, är väl trendig sisådär vart tionde år.
Ren och skär känsla.
Stor kram
AnnaMaria

Anonym sa...

Känsla! Loppis fynd!
AM